Dersin Kodu ve Adı |
FDE 789 Fransız Çocuk Edebiyatı |
Dersin Türü |
S |
Dersin Kredisi |
3 0 3 |
Dersin ECTS Kredisi |
7,5 |
Dersin Sorumlusu |
Bölüm öğretim elemanları |
Dersin Ön Koşulları |
YOK |
Dersin Süresi |
1 Yarıyıl (3 teorik, haftada toplam 3 saat) |
Dersin İçeriği |
- Çocuk edebiyatının tarihçesi
- Çocuklar için yazılmış eserler (şiir, öykü, masal)
- Fransız çocuk edebiyatı ve Türk çocuk edebiyatının karşılaştırılması
- Seçilen eserlerin çocuk-aile-toplum ilişkisi çerçevesinde incelenmesi
|
Dersin Amacı
(Öğrenme Çıktıları) |
Bu dersin sonunda öğrenci,
Çocuk edebiyatının tarihçesini çocuklar için yazılmış şiir, öykü, masal türlerinin temel özelliklerini öğrenebilecek, Fransız ve Türk çocuk edebiyatlarını karşılaştırabilecek, seçilen eserleri çocuk-aile-toplum ilişkisi bağlamında inceleyebilecektir.
|
Önerilen Kaynaklar |
Yalçın A.,G. Ayten, Çocuk Edebiyatı, Ankara, Alaçağ Yayınları, 2003.
Adam J-M Et Petıtjean A., Le Texte descriptif, Paris, Nathan-Université, 1989.
Bettelheım B., Psychanalyse des contes de féés, Paris, Laffont, 1976.
Bremond C. Les bons récompensés et les mechants punis, morphologie du conte merveilleux français, dans Sémiotique narrative et textuelle, Cl. Chabrol, Paris, Larousse, 1973.
|
Öğretme Yöntemi(leri) |
Anlatım, tartışma, araştırma |
Değerlendirme Yöntemi |
Yazılı ya da sözlü sunu değerlendirmesi |
Eğitim Dili |
Türkçe ve Fransızca |
|